Uutisia 1.11.2018

5.11.2018

Uusia jäseniä ja uudet tilat!

Jäsenuutinen: Auralan Setlementti/Kansalaisopisto on ensimmäinen organisaatiojäsen. Uusi henkilöjäsen Tarek Omran. Ja muita uutisia!

Tervehdys,

On ilo kertoa, että Pisara-yhdistystä koko ajan tukenut Aurala on liittynyt jäseneksi. Tervetuloa!

Haluan myös esitellä Tarek Omranin, joka on uusi henkilöjäsen ja joka oli jo mukana Lounatuulet Yhteisötalon Avointen Ovien päivässä edustamassa moninaista suomalaisuutta Pisaran puheenvuorossa "Jokaisen Suomessa asuvan tasavertainen ihmisarvo". Tarek on hammaslääketieteen väistöskirjaopiskelija Turun yliopistossa, syntyisin egyptiläinen mutta käynyt koulut Arabiemiraateissa, koska hänen vanhempansa ovat olleet siellä vuosikymmeniä työssä. Tarek on myös TY:n Student Ambassador.

Tiedoksi jo nyt, että Tarek puhuu ti 29.1. 2019 klo 18 Pisaran luentosarjassa "Muutos on ikuista. Muuttoliike Suomeen, Suomessa ja Suomesta" Turun pääkirjaston Studiossa. Aihe on   "Lähi-idän muuttoliike: Siirtotyöläisten lapsena Arabiemiraateissa, tohtoriopiskelijana Suomen Turussa".  Sain tänä aamuna tiedon, että Tarek on myös huomisessa tilaisuudessa puhumassa, katsokaapa linkki https://www.huipulle.events/turku/ ja Tarekin taustaorganisaatio Nordic Place Leadership. Mielenkiintoista. Kiitos infosta Tarek!

Tiedoksi myös:
- Kokeilemme uudelleen kiitos Auralan Sanna Nurmen kontaktien, jos saisimme Helsingin kirjastotoimen kanssa uuden kumppanin, jonka kanssa toteuttaa luentosarjaa.

- Rahoitushaussa 31.10. mennessä haettiin rahoitusta Turun kaupungilta ja Taikelta.

- Hallituksen sähköpostikokous tuli tänään siihen tulokseen, että vuokraamme Pisaralle osa-aikaisen toimintatilan Turun keskustasta, osoite Tuurin Tupa, Tuureporinkatu 14.

Terveisin, kynttilöitä pimeyden karkoittamiseksi poltellen, Lea